Hava Durumu
日本語
中文

#Bayram

Herkes Duysun - Bayram haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bayram haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tatilde Nemrut Dağı'nda ziyaretçi akını yaşandı Haber

Tatilde Nemrut Dağı'nda ziyaretçi akını yaşandı

İl Kültür ve Turizm Müdür Vekili Abuzer Gelse, gazetecilere, Nemrut Dağı'nda Kurban Bayramı tatili dolayısıyla yoğunluk oluştuğunu söyledi. Yerli ve yabancı turistleri buraya davet eden Gelse, "9 günlük bayram tatili münasebetiyle Kommagene destinasyonunun tamamında bir bayram yoğunluğu yaşanıyor. Nemrut Dağı'nda da de bir bayram yoğunluğu çok net bir biçimde görülüyor. Bayramın ilk gününden bugüne kadar elimizdeki verilere göre yaklaşık 8 bin civarında yerli, yabancı ziyaretçimizin Nemrut Dağı'ndaki kültürel miras alanımızı ziyaret ettiğini görüyoruz." bilgisini verdi. Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat 2023'teki depremlerden sonra da kentteki ören yerlerinde yoğunluk yaşandığını belirten Gelse, "2023 Mayıs ve 2024 Mayıs aylarını karşılaştırdığımızda yaklaşık 4 kat yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında bir artış görmekteyiz. Bu da bizleri son derece mutlu ediyor." diye konuştu. "DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BİR YERDEYİZ" Ziyaretçilerden Şeyma Yağmur Yatgın, Nemrut Dağı'na ilk kez geldiğini ve çok etkilendiğini belirtti. Coşkun Saygı da şu görüşlerini aktardı: "Dünyada eşi benzeri olmayan bir yerdeyiz, böyle bir dağın tepesine muhteşem heykelleri koymak, böylesine büyük bir anıtı dikmek, akıl karı değil. Günümüz koşullarındaki teknolojiyle bile yapılamayacak bir şey bu. Yabancı turistlerin zaten ülkemize geldiğinde görmek için can attıkları bir yer burası. Kolay çıkılmıyor ama çok insan buradaki o mistik havayı fazlasıyla yerinde görebiliyor."

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Filistin mesajı: Bu bayramı da buruk geçiriyorlar Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Filistin mesajı: Bu bayramı da buruk geçiriyorlar

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kurban Bayramı dolayısıyla AK Parti Genel Merkezince videokonferans aracılığıyla düzenlenen ve 81 ilin parti teşkilatıyla bayramlaşma programında bir konuşma yaptı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından satır başları şu şekilde: Sizleri muhabbetle selamlıyorum. Teşkilatımızın tüm mensuplarına selamlarımı gönderiyorum. İbadetlerin, kurbanların Allah katında kabul olmasını niyaz ediyorum. "DÜNYA GAZZE'DEKİ KATLİAMLARIN ÖNÜNE SET ÇEKMEK ZORUNDADIR" Kurban bayramımızı Filistin topraklarında katliamların yaşandığı dönemde idrak ediyoruz. Tam 76 yıldır işgal, zulüm ve sistematik katliama maruz kalan Filistin halkı, bir bayramı daha yine buruk geçiriyor; barışa hasret bir şekilde geçiriyor. Soykırımcı İsrail tarafından şehit edilen kardeşlerimizin acısı hepimizin yüreğini dağlıyor. Dünya, İsrail'in kana susamışlığına karşı tedbir almak, her gün bir yenisine şahit olduğumuz katliamların önüne derhal set çekmek zorundadır. Netanyahu'nun durdurulmasının şart olduğunu her fırsatta söylüyoruz. G7'de İtalya'da muhataplarımzıa açıkça ifade ettik, soykırımcıların hesap vermesi için imkanlarımızı seferber ettik. İsrail yönetimini ateşkese zorlamak için ticaret işlemlerimzi tamamen durdurduk. İnsani yardımlarımızı sürdürüyoruz. Hamas ile ilişkimiz devam ediyor. Filistin devletini tanıyan ülkelerin sayısının artması için çalışıyoruz. Gazze ile birlikte İslam coğrafyasındaki diğer dramlara da sessiz kalmıyoruz. Sudan'daki kardeş kavgasının durması için çabamızı sürdürüyoruz. Mazlumların imdadına koşuyoruz. İnşallah bundan sonra da dimdik durmaya, mazlumun çığlığı olmaya devam edeceğiz. Bayram dayanışmadır, kucaklaşmadır. "BİZİM YOLUMUZ MİLLETE HİZMET YOLU" İnsanlarımızın arasında dostluğun tesis edilmesini canı gönülden arzu ediyoruz. AK Parti olarak halın ve hakkın rızasını kazanmak için yürüttüğümüz mücadelede bu anlayış ile hareket ettik. Kibri, yıkıcılığı yanımıza yaklaştırmadık. Biz gerilim kavga münakaşa peşinde olmadık, bugün de değiliz. Bizim yolumuz millete hizmet yoludur. Bütün Türkiye'yi kardeş olarak görüyor her insanımızı bağrımıza basıyoruz. Seçimsiz 4 yılı Türkiye Yüzyılı'na yakışı eserlerle, reformlarla dolu dolu geçirerek bir tek günün bile heba olmasına izin vermeyeceğiz. Üretim, ihracat ve istihdam alanlarında çok iyi bir yerdeyiz. Terörle mücadeledeki kazanımlarına her gün bir yenisini ekliyoruz. Savunma sanayide çığır açan hamlelerimiz devam ediyor. Siz dava arkadaşlarıma güveniyorum. Kurban Bayramı'nın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Hepinizi sevgiyle saygıyla selamlıyorum.

İstanbul'un turistik yerlerinde bayram yoğunluğu yaşandı Haber

İstanbul'un turistik yerlerinde bayram yoğunluğu yaşandı

Kurban Bayramı tatilini İstanbul'da geçiren vatandaşlar ve turistler, kentin tarihi ve turistik yerlerinin bulunduğu Sultanahmet Meydanı ve Eminönü'ne akın etti. İstanbulluların yanı sıra şehir dışından gelenler ile yabancı turistlerin de uğrak noktası olan tarihi yarımadada ziyaretçiler, Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi ile müze ve camileri gezdi. Ziyaretçilerin bazıları banklarda ve çimenlerde oturarak güzel havanın tadını çıkarınken, bir kısmı da gölgelik alanlarda dinlenmeyi tercih etti. İstanbul'un ünlü lezzetleri mısır ve simit alan ziyaretçiler, fotoğraf ve video çekerek anılarını kayda aldı. "BAYRAMDA ÖZELLİKLE İSTANBUL'UN NASIL OLDUĞUNU MERAK ETTİK" Sultanahmet Meydanı'na Esenyurt'tan geldiklerini belirten Halim Saltık, gezebilmek için kurban kesim işini bayramın ilk günü hallettiklerini söyledi. Eşiyle İstanbul'u gezmek için Ankara'dan geldiklerini kaydeden Ahmet Tugay Öz, "Tarihi yarımadayı geziyoruz. Bayramımız güzel ve keyifli geçiyor. Hava da çok güzel. Bayramda özellikle İstanbul'un nasıl olduğunu merak ettik. Biz de o yüzden eşimle beraber gezmeye geldik. Çok güzel oldu." dedi. Semih Avcı da çalıştığı için bayramın nasıl geçtiğini anlamadığını, İstanbul'un çok kalabalık olduğunu, turistlerin genel olarak İstanbul'da kaldığını ve vapurla karşıya geçmek istediğini ancak kalabalık nedeniyle vazgeçtiğini belirtti.

Bayrama son iki gün: Lezzetli baklavanın sırrı ne? Haber

Bayrama son iki gün: Lezzetli baklavanın sırrı ne?

Bayrama iki gün kala vatandaşlar baklava hazırlıklarına başladı. Kimisi sipariş üzerine dışarıda hazırlatırken kimisi de yüzlerce yıldır süregelen geleneği devam ettirerek bayram baklavasını evde kendisi hazırlıyor.  Peki evde baklava yapmanın püf noktaları neler? Kaliteli ve lezzetli baklavanın sırrı ne? Gaziantep baklavasının lezzetli ellerinden baklava ustası Aksu Fırın'ın baklava ustası Mustafa Mandollu, lezzetli baklavanın sırrını Herkes Duysun muhabirine anlattı. TEREYAĞI ÇOK ÖNEMLİ Baklavanın hafif olması için koyun ve inek karışımı tereyağı kullanılması gerektiğini söyleyen Mustafa Usta, “Ayrıca boz fıstık var, ‘kuş boku’ dediğimiz tabirle. Onunla yaptığımız için bunlar birleşince, güzel bir lezzet ortaya çıkıyor.” dedi.  HAMUR NE KADAR İNCEYSE ÜRÜN O KADAR GÜZEL Baklava hamurunun nişastasız ve ince olması gerektiğinin de altını çizen Mustafa Usta, tepsiye serilen her katın üzerine yağ sürülmesinin de baklavanın lezzeti açısından önemli olduğunu kaydetti ve hamur ne kadar ince açılırsa baklavanın o kadar güzel olacağını ifade etti. HANGİ MALZEMEDEN NE KADAR KULLANILIYOR? Bir tepsi baklava için 500 gram yağ, 500 gram un ve 300 gram da antep fıstığı kullanıldığını kaydeden Mustafa Usta, 600 gram hamurun bu tarif için yeterli olduğunu ifade ederek bu ölçülerin lezzetli bir baklava için ideal olduğunu söyledi. Mustafa Usta ayrıca çoğu yerde hazır baklava yufkası kullanıldığını fakat el açması yufkadan yapılan baklavanın çok daha lezzetli olacağını da belirtti. Şerbetin ise baklava sıcakken verilmesi durumunda daha güzel çekeceğini kaydeden Mustafa Usta, “Böyle olursa çıtır çıtır olur. 4 saat dinlendikten sonra yenmeye hazırdır.” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.