Hava Durumu
日本語
中文

#Turizm

Herkes Duysun - Turizm haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Turizm haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Alkışlanan proje Ericek Adrenalin Park, Bursa turizmini şahlandıracak Haber

Alkışlanan proje Ericek Adrenalin Park, Bursa turizmini şahlandıracak

Aylin Tekir'in moderatörlüğünde Gazeteci Yazar Mesut Demir ve Gazeteci Yazar Mehmet Ali Ekmekçi'nin değerlendirmeleriyle ekrana gelen "Herkes Duysun" isimli gündem programına Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık konuk oldu. Başkan Işık, Gürsu Seyir Terası’nda Gürsu’nun gelişmekte olan turizminden bahsetti. "GÜRSU’YU TURİZM ŞEHRİ YAPMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ" Gürsu’nun sanayi ve tarım kenti olduğunu ancak artık Gürsu’yu turizm şehri yapmak için çalıştıklarını söyleyen Başkan Işık, “Tarihi Taş Köprü’den başlayan bir turizm yolculuğu planladık. Köprüde 4 tane binayı kamulaştırdık ve özele dönüştürdük. Gelen turistlerimizi Taş Köprü’den başlatarak ikinci lokasyon olan Gürsu Seyir Terası’na getirip, burada hem Bursa’yı görerek dinlenebilmelerini hem de bölgede bulunan Hayvan Rehabilitasyon Merkezi’ndeki can dostlarımızla zaman geçirmelerini planladık. Üçüncü lokasyonumuz  ise 80 dönümlük mesire alanı. Mesire alanından da Bursa çok güzel görünüyor. Dördüncü lokasyonumuz da Ericek Adrenalin Park. Bu lokasyonlarda hem gastronomi turizminin, hem de normal turizmin alt yapısını tamamladık. İnşallah seçildiğimiz bu yeni dönemde turistlerimizi dört lokasyonda da ağırlayacağız.” dedi. "MİSAFİRLERİMİZİN BURSA’YI DAHA ÇOK TANIMASINI İSTİYORUZ" Bursa’ya gelen turistlerin konaklama gün sayısının çok az olduğunu, Uludağ ve Ulu Cami derken aynı gün şehirden ayrıldıklarını söyleyen Işık, “Biz misafirlerimizin Bursa’da daha çok kalmasını, daha çok konaklamasını, Bursa’yı daha çok tanımasını istiyoruz. Bence her bölge, her ilçe kendine ait güzellikleri daha çok öne çıkararak gelen turistleri misafir etmek için çalışmalar yürütmeli.” şeklinde konuştu. Ericek Adrenalin Park’ın sadece Türkiye’de değil ülkenin sınırlarını aşarak Sevilla’da da alkışlanarak karşılandığını söyleyen Işık, konuşmasına şu şekilde devam etti: "ERİCEK BİZİM İÇİN ÇOK DEĞERLİ" “Altında emeğimiz olduğu için bütün projelerimiz bizim için çok değerli ama bazı projeler farklı alanlarda da görülüp beğenildiğinde bizim için daha çok değerli oluyor. Ericek Adrenalin Park, Avrupa Birliği’nin açtığı ve 96 ülkeden binlerce projenin yer aldığı Kırsal Alanı Kalkındırma Projesi Yarışmasında dereceye giren tek Türk projesi oldu. Bu proje ile 2. olduk. Bu sayede özel toplantılara davet edildik. 96 ülkeden gelen üst düzey turizmcilere İspanya’nın bir şehri olan Sevilla’da Ericek Adrenalin Park’ı anlattık. Bir Türk olarak gurur duyduk. Genel anlamda her zaman Avrupa ülkeleri en iyisini yapıyormuş gibi bir algı var ama bizim yaptığımız projelerin artık onlar tarafından görülüp, beğenilip, dereceye girmesi ve özel davetle proje tanıtımı yaptırılması bu algıyı yıkarak bize gurur veriyor. Bütün projelerimiz bizim çocuğumuz gibi hepsine ayrı emek verdik ama Ericek, çok ayrı bir yerde. Avrupa’da şampiyonluk kazanan takımlarımız bayrağımızı dalgalandırıp, İstiklal Marşı’mızı okuduğunda nasıl gurulanıyorsak, biz de aynı gururu ve mutluluğu Sevilla’da yaşadık.  Bu proje aslında Avrupa’ya karşı ‘Biz de varız, Biz de üretiyoruz’ dediğimiz bir proje oldu.” Gürsu’nun sadece Ericek değil pek çok projesinin ödüllendirildiğine de değinen Işık, “Ericek’in yanı sıra Hayvan Rehabilitasyon Merkezimiz de ödül aldı. Türkiye Belediyeler Birliği ve Orman Bakanlığının başlattığı yarışmada 1. oldu.” dedi.

Antalya turizmi yaz aylarında rekor istiyor Haber

Antalya turizmi yaz aylarında rekor istiyor

Geçen yıl 16 milyonu aşkın kişiyle tüm zamanların en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşılan Antalya'da, bu sene yeni rekor beklentisi hakim. "Ölü sezon" olarak nitelendirilen kış dönemini geçen yıla göre daha yoğun geçiren kentte, yaz için rezervasyonlar artış gösterdi. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu, sektör olarak bu yıla çok umutla başladıklarını söyledi. Turizm rakamlarının yüz güldürücü olduğunu belirten Kavaloğlu, "Antalya'ya bu yıl gelen turist sayısı 1 milyon 750 bini geçti. Bu da geçen yıla göre yüzde 20'lik artışa tekabül ediyor. Olumlu bir başlangıç diyebiliriz." ifadelerini kullandı. Sektör olarak Türkiye ve Antalya'ya gelen misafirlerin ülkelerine mutlu ve memnun dönmelerini istediklerini dile getiren Kavaloğlu, her geçen yıl artan turist sayısının bunu kanıtlar nitelikte olduğunu vurguladı. Türkiye ve Antalya'nın dünya turizminde önemli potansiyele sahip olduğunun altını çizen Kavaloğlu, sektör paydaşlarının da bu bilinçle çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti. Özellikle turizmi çeşitlendirmeye yönelik önemli adımlar attıklarını anlatan Kavaloğlu, şöyle konuştu: "Spor, golf, toplantı, seminer, kongre turizmi konusunda Antalya çok ön planda. Bunları daha fazla geliştirmeye, kış sezonunda daha fazla otelin açık kalmasını sağlamaya çalışıyoruz. Turizmi çeşitlendirerek bu konuda belli bir yere kadar geldik ama bizim için yeterli değil. Kış aylarında turizmin gelişmesi ve çeşitlendirilmesi için çok ciddi çaba göstermemiz gerekiyor. İlk defa bu yıl uzun süre fazla otel açık kaldı. Antalya'da, Alanya'dan Kaş'a kadar oteller açık kalabiliyorsa doğru iş yapıyoruz demektir." Kavaloğlu, kış sezonunda ne kadar çok otel açık kalırsa istihdamın da o kadar pozitif etkilendiğini belirtti. Sektör olarak bu yıldan daha umutlu olduklarını vurgulayan Kavaloğlu, "Bu yıl da rekor bekliyoruz. Amacımız 17 milyon kişiyi geçmek. Bu anlamda üzerimize düşen görevi tüm paydaşlarımızla yapıyoruz." dedi. FUTBOL TAKIMLARINDAN POZİTİF KATKI Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı Hakan Saatçioğlu da kış sezonunda özellikle futbolda önemli ölçüde takım ağırladıklarını söyledi. Kentte 200'den fazla nizami futbol sahası bulunduğuna dikkati çeken Saatçioğlu, kamp döneminde yurt içi ve dışından yaklaşık 1400 futbol takımını konuk ettiklerini bildirdi. Saatçioğlu, "Bu yıl 2023'e göre iyi bir sezon geçiriyoruz. Almanya, Rusya, Gürcistan, Danimarka ve Polonya'dan ciddi sayıda futbol takımı ağırladık." diye konuştu.

Eğitim için gittiler, otel enkazında kaldılar Haber

Eğitim için gittiler, otel enkazında kaldılar

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) 36'ncı Grup Oteller ve Konaklama Meslek Komitesi üyesi Funda Gökgöl, TUREB'in bölgelere rehber kazandırmak için yapılan uygulama eğitimleri kapsamında Adıyaman'a giden 43 kişilik rehber ekibinin de Grand Isias Hotel'in enkazında kaldığını söyledi. Marmara, Ege ve Akdeniz eğitimlerini tamamladıktan sonra ekibin Güneydoğu eğitimi için bölgeye gittiğini belirten Gökgöl, "Enkazdaki arkadaşlarımızdan bir kısmı çıkarıldı, bir kısmı hala enkaz altında. Maalesef kaybettiklerimiz var. Depremin ilk gününden itibaren Antalya Rehberler Odası Başkanı Mustafa Yalçınkaya ve yönetim kurulu üyesi Volkan Lubiewski otel enkazının önünde bekliyor. Çıkartılan cenazelerden 4'ü Antalya'ya gelecek ama cenaze nakilleri için araç bulamıyoruz. Bu konuda yetkililerden yardım bekliyoruz" dedi. TUREB'den edinilen bilgiye göre, eğitimdeki rehberler ve rehber adaylarından 8 Şubat Çarşamba günü öğle saatlerine kadar yapılan çalışmalarda; 19'u sağ kurtarılırken, 10'unun ise cansız bedenine ulaşıldı. 14 rehberle ilgili ise henüz bilgi sahibi olunamadı.  19 KİŞİ SAĞ ÇIKARILDI Otel enkazından kurtarılan ve bazıları hastanelerde tedavi gören, bazıları da iyi olarak aileleriyle buluşan 19 rehberin Johanna Carolina Kap, Berna Tanış, Ömer Faruk Alioğlu, Anıl Zeybek, Ömer Kale, Tahsin Cem Efe, Fikri Töre, Erhan Taşkın, Mücahit Doğan, Leyla Dizdar, Berfin Yıldız, Abdülsamet Sarıtaş, Cafer Anıl Gök, Hüseyin Sarı, Seçkin Bakırcı, Osman Altay, Hazal Baytekin, Çiğdem Şimşek ve Nazımcan Hartlap olduğu belirtildi.  Ekip kaptanı Mehmet Kalaycı ile Müzeyyen Gökçen, İmran Aydoğdu, Emin Uysun, Kağan Yıldız, Ozan Koç ve Samet Burak Bingöl'ün enkazdan cansız bedenleri çıkarılırken; Ali Osman Aydın sağ kurtarılıp sevk sırasında, Bahtiyar İsrafiloğlu ve Ali İsrafiloğlu ise sağ çıkarılıp tedaviye alındığı hastanede yaşamını yitirdi.  Arama- kurtarma çalışmalarının sürdüğü bölgede Aykut Bulut, Etem Yedek, Turgut Mustafa Yedek, Ukba Alhomsi, Lenur Seyfettinoğlu, Önder Cırık, Ömer Tabarlı, Sefa Veysel Yaşar, Umut Ulaş Tan, Çağkan Yılmaz, Hasan Öz, Tayfun Dal, İdris Talha Kartav ve Tamer Özdoğru'nun akıbeti ise henüz belirlenemedi. Öte yandan normalde 44 kişi olan eğitim grubunda Ahmet Daştan'ın ise katılmadığı kaydedildi. Öte yandan Adıyamanlı Maide Sayın (22) ise enkaz altından sağ çıkarıldığını ve gönüllü olarak kurtarma çalışmalarına katıldığını söyleyerek "Ben Adıyaman'ın yerli halkıyım. Enkazdan sağ çıktık, evimize bir şey olmadı. Evimiz müstakildi ama akrabalarımıza 3 gündür ulaşamıyoruz. 4-5 katlılar. AFAD ekibi geldi her ilden, Allah razı olsun. Yiyecekten önce alete ihtiyacımız var. Ona göre yardım ederseniz çünkü enkazın altından sesler geliyor. Ben 2 kişiye yardımcı oldum ilk gün. Bizzat tanıklık ettiğim için söylüyorum. İnsanlar yardım etmeye çalışıyor ama betonları kaldıramıyorlar. İnşaatçılar gelebiliyorsa o ağabeyler gelsin. Onların işi bunlar, normal halk bir şey yapamıyor. Herkese çok teşekkür ediyorum" dedi.

Marmaris EMITT için gün sayıyor Haber

Marmaris EMITT için gün sayıyor

Dünyanın en büyük beş turizm fuarından biri olan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı EMITT, 26’ncı kez kapılarını açacak. 8 - 11 Şubat tarihlerinde İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezinde düzenlenecek fuarda ‘Dünyanın incisi Marmaris’ de geniş bir katılımla yer alacak. Marmaris Belediyesi, Marmaris Ticaret Odası, GETOB ile birlikte otel, seyahat acentesi ve diğer kurumlardan oluşan 20 katılımcının aynı alanda Marmaris’in tanıtımı yapacağı fuar için tüm hazırlıklar tamamlandı. Marmaris Belediyesi ve Marmarisli turizmciler Salon 7/7251 numaralı stantta misafirlerini ağırlayacak. 8 Şubat Çarşamba günü saat 14.30’da da bir açılış kokteyli düzenlenecek. Eşsiz koyları, berrak suları, muhteşem doğasının ziyaretçilere anlatılacağı fuarda ‘şimdi Marmaris zamanı’ sloganıyla dünyanın en iyi turizm destinasyonlarından biri olan Marmaris’in tanıtımı yapılacak. Marmaris’te turizmle ilgili olarak hep ortak akılla hareket ettiklerini ifade eden Marmaris Belediye Başkanı Mehmet Oktay, “Bugün Ticaret Odamız, Deniz Ticaret Odamız ve GETOB, TÜRSAB, diğer sivil toplum örgütlerimiz yapılan çalışmaları hep birlikte el birliğiyle yapıyoruz. Hayata geçirdiğimiz Turizm Üst Kurulu’nda tüm yurtiçi ve yurt dışı turizmle alakalı konular uzmanlar, sektörün profesyonel üst düzey yöneticileriyle birlikte istişare edilip, değerlendirilip ona göre kararlar üretiliyor. Bunları değerlendirip uygulamaya geçiriyoruz. Bunun meyvesini 2022 yaz sezonunda da gördük. Bugüne kadar herhalde sayısal anlamda en çok misafir ağırladığımız yıl oldu. Tabii bu noktaya gelmesinde de bu ekibin, bu heyetin çalışmalarıyla oldu” dedi. 2022 sezonunda iç pazarda bir rekora ulaştıklarını belirten Marmaris Belediye Başkanı Mehmet Oktay, “Son yıllarda hem Emitt’te hem de İzmir Travel Turkey’de Marmaris’e yoğun ilgi oluştu. Bunun sonucunu geçen sezon aldık. Yüzde 8’lerde olan iç pazar yüzde 20’leri aştı. Travel Turkey’de olduğu gibi Emitt’te de bölgemizi en iyi şekilde tanıtarak önümüzdeki sezon bu rakamı daha da yukarı çıkarmayı hedefliyoruz. Fuarda yer alacak tüm katılımcıları ve davetlileri Marmaris standına bekliyoruz” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.