"Adil-i Mutlak" sergisi, hat sanatına yeni bir kompozisyon kazandırıyor
"Adil-i Mutlak" sergisi, hat sanatına yeni bir kompozisyon kazandırıyor
Adalet temasını içeren 13 hat eserinin ve tezhip sanatından örneklerin yer aldığı Albayrak 2025 Hat Eserleri Sergisi "Adil-i Mutlak", 27 Ocak'a kadar sanatseverler ile buluşacak.
Haber Giriş Tarihi: 14.01.2025 13:15
Haber Güncellenme Tarihi: 14.01.2025 13:19
Kaynak:
AA
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesindeki Tophane-i Amire Kültür Sanat ve Merkezi'nde açılan sergide, hat eserlerinin yanı sıra 12 tezhip eseri ile hattat Savaş Çevik'in "Hat, Kübizm ve Yeni Tasarımlar" başlıklı eserleri de beğeniye sunuluyor.
Serginin küratörü Yasemin Karaca, 11. yılına giren Albayrak Hat Koleksiyonu'nun bu yılki sergisinde kreasyon olarak birçok farklılığa imza attıklarını belirterek, "Normalde sergide kapak eseriyle birlikte 12 hat eseri olur. Bu yıl ona 12 tezhip eseri eklendi. İki tane de dijital eser ekledik." dedi.
"BU YIL 'SERGİ İÇİNDE SERGİ' VAR"
Sergi mekanı Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi olunca usta sanatkarların eserlerini sergilemede yeni bir şey yapma ihtiyacı doğduğuna işaret eden Karaca, şöyle devam etti:
"Biz de bu noktada devreye girdik. Hem sergi tasarımını hem de kreasyonu üstlendik. Bu yıl 'sergi içinde sergi' diyebileceğimiz küçük bir ek daha var. Çünkü Savaş Çevik hocamızın 18 tane 'muttasıl makili' tarzda kendisinin nitelendirdiği, belki kübik formlarda diyebileceğimiz yeni eserleri var. Aslında tüm bu eserlerin üretilme sebebi olan Albayrak hat takvimindeki izleği devam ettirdik diyebilirim. Mevsimleri, ayları baz alarak, kapak eseriyle birlikte başlayan ocak ayından aralığa kadar süren bir hat eserleri dizilimi var. Onun dışında 12 tane tezhip eserini yine bütün bu hat eserleriyle birlikte sergiledik ve tezhip eserlerinden yola çıkan iki tane de genç dijital sanatçının ürettiği enstalatif eser var. Bunlar izleyiciyle biraz daha etkileşime girmeyi amaçlayan eserler."
"SERGİ BİZİM TAHMİN ETTİĞİMİZDEN DAHA ÇOK İLGİ ÇEKTİ"
Karaca, Savaş Çevik'in hat takviminde yer alan hat eserini 3 boyutlu olarak büyük bir obje haline getirerek, serginin merkezine yerleştirdiklerini anlattı.
Sergide ayrıca tavandan sarkan eser görsellerinin izleyicileri oldukça etkilediğine dikkati çeken Yasemin Karaca, şunları kaydetti:
"Aslında ilgi, bu yerleşimin kendisinin yanı sıra mekanın da atmosferiyle çok ilgili bir şey. Ayetlerde adaleti vurgulayan kelimeyi alıp onu büyüterek, tavandan sarkan yuvarlakların bir yüzüne onu yerleştirdik. Arka yüzlerine de tezhip eserlerinden detaylar koyduk. Dolayısıyla bir yönden baktığınızda nerede asıldığını görmediğiniz başınızın üzerinde yüzen, adaletle ilgili güçlü kelimeler, arka tarafına döndüğünüzde de çok daha naif, renkli süslemeler görüyorsunuz. Temelde hem bu tavan yüksekliğinin hem de buranın dramatik ortamının bu yerleştirdiğimiz eserleri olduğundan daha etkili hale getirdiğini söyleyebiliriz."
Karaca, sergide tezhip eserleri içerisinde de üç boyutlu hale getirilmiş yenilikçi ürünler olduğunu aktararak, "Onlar da bütün bu serginin kalbini oluşturan nitelikteler." dedi.
Sergiye gösterilen ilgiden memnun olduklarını ifade eden Karaca, "Serginin bizim tahmin ettiğimizden daha çok ilgi çektiğini söyleyebilirim. Bunun muhtemel sebebi, alıştığımızın dışında biraz daha modern bir sergileme, ilgi çekici bir karşılama ve üç boyuta biraz daha taşınmış olması. Bu bizi gerçekten çok mutlu ediyor. Çünkü burada usta isimlerin ürettiği eserlerin hepsi, gençler için çok yeni şeyler ve bundan sonra üretecekleri için çok önemli kaynaklar. Dolayısıyla bu sanatla ilgilenen herkesin görmesini çok arzu ederim. Çoğunlukla da şehir dışından gelenleri görüyorum ve serginin amacına ulaştığını hissediyorum. Herkesi bekleriz." diye konuştu.
"PİCASSO VE BRAQUE'IN KÜBİZMİ BİRAZCIK İLHAM KAYNAĞI OLDU"
Hattat Savaş Çevik ise sergi konsepti içerisinde tasarım biçimi olarak geliştirdiği ve "muttasıl makili' adını verdiği, "Allahuekber", "Kelime-i Tevhit" ve "Muhammed" ile çeşitli ayetlerin yer aldığı 18 eserini ilk kez sanatseverlerin beğenisine sunduğunu söyledi.
Bu yazı stilinde harflerin arasındaki boşlukları kaybederek, yazıları tamamen üç boyutlu bir hale dönüştürmeyi amaçladığını dile getiren Çevik, şunları anlattı:
"Picasso ve Braque'ın kübizmi birazcık ilham kaynağı oldu. Fakat teknik açıdan, uygulama açısından oldukça farklıdır. Çünkü hat sanatı son derece disiplin ve geometrik bir düzen gerektirir. Sergide, arada hiç boşluk bırakılmadan harfleri muttasıl hale getirerek yapılmış bir kompozisyon biçimiyle karşılaştılar seyirciler. Şu ana kadar oldukça güzel izlenimler edindim. Çok beğenildi, hat sanatına yeni bir kompozisyon biçimi kazandırdığım için de son derece mutluyum."
Çevik, gençlere bu tür çalışmaların ilham kaynağı olabileceği ümidinde olduğunu ifade ederek, "Zaten hat sanatı her ne kadar klasik, geleneksel yapılan bir sanat olsa da yeni yeni açılımların, yeni farklı çizgilerin, yorumların ortaya çıkması da çok önemli. Bu hat sanatının gelişmesini ve değişimini ortaya koyacaktır. Çağımız zaten farklı sanat dallarının ortaya çıktığı bir çağ malumunuz. Onun için çok mutluyum. Gelecek nesiller için de son derece umutluyum. Hat sanatına inancım tamdır." değerlendirmesini yaptı.
Muttasıl makili yazı biçiminde üç boyutluluğun söz konusu olduğundan bahseden Çevik, hat takvimindeki Araf Suresinin 29. ayetini yazdığı eserinin MDF plaklarla yapılmış, altın varak yaldızlı 3 boyutlu halinin de sergide ziyaretçilerin ilgisini çektiğini belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Adil-i Mutlak" sergisi, hat sanatına yeni bir kompozisyon kazandırıyor
Adalet temasını içeren 13 hat eserinin ve tezhip sanatından örneklerin yer aldığı Albayrak 2025 Hat Eserleri Sergisi "Adil-i Mutlak", 27 Ocak'a kadar sanatseverler ile buluşacak.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesindeki Tophane-i Amire Kültür Sanat ve Merkezi'nde açılan sergide, hat eserlerinin yanı sıra 12 tezhip eseri ile hattat Savaş Çevik'in "Hat, Kübizm ve Yeni Tasarımlar" başlıklı eserleri de beğeniye sunuluyor.
Serginin küratörü Yasemin Karaca, 11. yılına giren Albayrak Hat Koleksiyonu'nun bu yılki sergisinde kreasyon olarak birçok farklılığa imza attıklarını belirterek, "Normalde sergide kapak eseriyle birlikte 12 hat eseri olur. Bu yıl ona 12 tezhip eseri eklendi. İki tane de dijital eser ekledik." dedi.
"BU YIL 'SERGİ İÇİNDE SERGİ' VAR"
Sergi mekanı Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi olunca usta sanatkarların eserlerini sergilemede yeni bir şey yapma ihtiyacı doğduğuna işaret eden Karaca, şöyle devam etti:
"Biz de bu noktada devreye girdik. Hem sergi tasarımını hem de kreasyonu üstlendik. Bu yıl 'sergi içinde sergi' diyebileceğimiz küçük bir ek daha var. Çünkü Savaş Çevik hocamızın 18 tane 'muttasıl makili' tarzda kendisinin nitelendirdiği, belki kübik formlarda diyebileceğimiz yeni eserleri var. Aslında tüm bu eserlerin üretilme sebebi olan Albayrak hat takvimindeki izleği devam ettirdik diyebilirim. Mevsimleri, ayları baz alarak, kapak eseriyle birlikte başlayan ocak ayından aralığa kadar süren bir hat eserleri dizilimi var. Onun dışında 12 tane tezhip eserini yine bütün bu hat eserleriyle birlikte sergiledik ve tezhip eserlerinden yola çıkan iki tane de genç dijital sanatçının ürettiği enstalatif eser var. Bunlar izleyiciyle biraz daha etkileşime girmeyi amaçlayan eserler."
"SERGİ BİZİM TAHMİN ETTİĞİMİZDEN DAHA ÇOK İLGİ ÇEKTİ"
Karaca, Savaş Çevik'in hat takviminde yer alan hat eserini 3 boyutlu olarak büyük bir obje haline getirerek, serginin merkezine yerleştirdiklerini anlattı.
Sergide ayrıca tavandan sarkan eser görsellerinin izleyicileri oldukça etkilediğine dikkati çeken Yasemin Karaca, şunları kaydetti:
"Aslında ilgi, bu yerleşimin kendisinin yanı sıra mekanın da atmosferiyle çok ilgili bir şey. Ayetlerde adaleti vurgulayan kelimeyi alıp onu büyüterek, tavandan sarkan yuvarlakların bir yüzüne onu yerleştirdik. Arka yüzlerine de tezhip eserlerinden detaylar koyduk. Dolayısıyla bir yönden baktığınızda nerede asıldığını görmediğiniz başınızın üzerinde yüzen, adaletle ilgili güçlü kelimeler, arka tarafına döndüğünüzde de çok daha naif, renkli süslemeler görüyorsunuz. Temelde hem bu tavan yüksekliğinin hem de buranın dramatik ortamının bu yerleştirdiğimiz eserleri olduğundan daha etkili hale getirdiğini söyleyebiliriz."
Karaca, sergide tezhip eserleri içerisinde de üç boyutlu hale getirilmiş yenilikçi ürünler olduğunu aktararak, "Onlar da bütün bu serginin kalbini oluşturan nitelikteler." dedi.
Sergiye gösterilen ilgiden memnun olduklarını ifade eden Karaca, "Serginin bizim tahmin ettiğimizden daha çok ilgi çektiğini söyleyebilirim. Bunun muhtemel sebebi, alıştığımızın dışında biraz daha modern bir sergileme, ilgi çekici bir karşılama ve üç boyuta biraz daha taşınmış olması. Bu bizi gerçekten çok mutlu ediyor. Çünkü burada usta isimlerin ürettiği eserlerin hepsi, gençler için çok yeni şeyler ve bundan sonra üretecekleri için çok önemli kaynaklar. Dolayısıyla bu sanatla ilgilenen herkesin görmesini çok arzu ederim. Çoğunlukla da şehir dışından gelenleri görüyorum ve serginin amacına ulaştığını hissediyorum. Herkesi bekleriz." diye konuştu.
"PİCASSO VE BRAQUE'IN KÜBİZMİ BİRAZCIK İLHAM KAYNAĞI OLDU"
Hattat Savaş Çevik ise sergi konsepti içerisinde tasarım biçimi olarak geliştirdiği ve "muttasıl makili' adını verdiği, "Allahuekber", "Kelime-i Tevhit" ve "Muhammed" ile çeşitli ayetlerin yer aldığı 18 eserini ilk kez sanatseverlerin beğenisine sunduğunu söyledi.
Bu yazı stilinde harflerin arasındaki boşlukları kaybederek, yazıları tamamen üç boyutlu bir hale dönüştürmeyi amaçladığını dile getiren Çevik, şunları anlattı:
"Picasso ve Braque'ın kübizmi birazcık ilham kaynağı oldu. Fakat teknik açıdan, uygulama açısından oldukça farklıdır. Çünkü hat sanatı son derece disiplin ve geometrik bir düzen gerektirir. Sergide, arada hiç boşluk bırakılmadan harfleri muttasıl hale getirerek yapılmış bir kompozisyon biçimiyle karşılaştılar seyirciler. Şu ana kadar oldukça güzel izlenimler edindim. Çok beğenildi, hat sanatına yeni bir kompozisyon biçimi kazandırdığım için de son derece mutluyum."
Çevik, gençlere bu tür çalışmaların ilham kaynağı olabileceği ümidinde olduğunu ifade ederek, "Zaten hat sanatı her ne kadar klasik, geleneksel yapılan bir sanat olsa da yeni yeni açılımların, yeni farklı çizgilerin, yorumların ortaya çıkması da çok önemli. Bu hat sanatının gelişmesini ve değişimini ortaya koyacaktır. Çağımız zaten farklı sanat dallarının ortaya çıktığı bir çağ malumunuz. Onun için çok mutluyum. Gelecek nesiller için de son derece umutluyum. Hat sanatına inancım tamdır." değerlendirmesini yaptı.
Muttasıl makili yazı biçiminde üç boyutluluğun söz konusu olduğundan bahseden Çevik, hat takvimindeki Araf Suresinin 29. ayetini yazdığı eserinin MDF plaklarla yapılmış, altın varak yaldızlı 3 boyutlu halinin de sergide ziyaretçilerin ilgisini çektiğini belirtti.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler
İsviçre hakkında 20 farklı bilgi
Gökyüzünün en etkileyici anları!
Sinema salonlarında bu hafta 6 film izleyiciyle buluşacak
Beyin sağlığına zarar veren 7 alışkanlık
Çocuğunuz sürekli üşüyorsa bunlara dikkat edin!
Şahterm gösterişli bir gece ile 2025'e 'merhaba' dedi
Çocukların beslenme çantasında olması gereken 10 besin
Dünya kuruyor: İşte 2024'ün kuraklık karnesi
Dünyanın en değerli kedi cinsleri
Kızıldeniz'deki renkli su altı dünyası görüntülendi
Baykar, ilk uydusunu uzaya fırlattı
TFF, Süper Lig'de 19. haftanın VAR kayıtlarını açıkladı
Bakan Bak, Türkiye-Slovenya KEK Toplantısı ve İş Forumu'nda konuştu
Suriyelilerin Hatay'daki sınır kapılarından ülkelerine dönüşü sürüyor
THY, İstanbul-Bingazi seferlerine 10 yıl aradan sonra yeniden başladı